Sisällöntuotanto on merkittävä osa koko viestintää – sisältö vie viestin perille. Digitaalinen markkinointi rakentuu suurelta osin sisällöntuotannon ympärille. Bazar Helsinki auttaa löytämään ratkaisuja kaikkiin sisällöntuotannon haasteisiin. Mitä sisällöntuotanto sitten oikeastaan on ja miksi sisällöntuotanto on tärkeää?
Sisällöntuotanto kattaa kaiken yrityksen tuottaman sisällön eli tekstin, kuvan, videon ja äänen. Yrityksen tuottama sisältö onkin siis tärkeä, asiakkaille näkyvä osa brändin sanomaa. Millaisen kuvan haluat antaa yrityksestäsi digitaalisiin medioihin, jotka tavoittavat lähes 90 % koko Suomen väestöstä ja näin ollen suuren osan potentiaalisista asiakkaista? Asiakkaat muodostavat mielipiteensä yrityksestä pitkälti viestinnän perusteella ja tekevät ostopäätöksen, mikäli ovat vakuuttuneita tuotteesta tai palvelusta. Bazar Helsinki tuottaa sisältöä, joka tekee lähtemättömän vaikutuksen!
Ja kuinka asiakas vakuutetaan? Sisällöllä. Sisältö voi pitää sisällään muiden asiakkaiden kertomia, tyytyväisiä palautteita tuotteesta tai palvelusta, jotka herättävät luottamusta. Toimiva sisällöntuotanto huomioi myös yrittäjän persoonallisuuden, asiantuntijuuden ja sen, mitä sellaista yrityksellä tai yrittäjällä on, jota kilpailijoilla ei ole. Kun näitä asioita korostaa ja kerää ympärilleen aitoja asiakaskokemuksia, on sisällöllä helppo vakuuttaa. Bazar Helsinki koostuu ammattitaitoisesta digimarkkinointitiimistä, joka taitaa kiinnostavan sisällön kaikkiin kanaviin.
Hakukoneet huomaavat jos sisällöntuotanto on hyvää
Ihmisten rakastama sisältö on myös hakukoneiden suosikki. Hakukone on kone – se ei ajattele, että onpa ihana uusi yritys, annetaan tälle näkyvyyttä. Kone muodostaa kävijöiden käyttäytymisen perusteella dataa ja ehdottaa muidenkin rakastamaa sisältöä seuraavalle. Tuloksellinen sisällöntuotanto syntyy niin ihminen kuin kone mielessä: ihmiselle tuotetaan tunteisiin vetoavaa, kiinnostavaa sisältöä ja koneelle hakusanaoptimoitua sisältöä. Kun sisältöä tuotetaan sekä ihmiselle että koneelle, hakukone ei voi olla rakastumatta sisältöön. Sisällöntuotannon tavoite on saada niin ihminen kuin hakukone rakastumaan siihen. Tällöin orgaaninen eli ns. ilmainen näkyvyys kasvaa. Hakukoneet kehittyvät tulevaisuudessa entistäkin älykkäämmiksi ja tätä kehityskaarta on pidettävä silmällä, jotta sisältö pysyy ajan tasalla.
Esimerkiksi Google käyttää tekoälyä nimeltä RankBrain auttaakseen kävijöitä löytämään sen mitä etsivät. Eikä unohdeta Googlen tarkkasilmäisistä ammattilaisista koostuvia tiimejä, jotka poistavat muun muassa spämmisivustot hakutuloksista. Jos yrityksesi sisältö vaikuttaa spämmiltä tai arvottomalta, saattaa sekin joutua kadotukseen.
Sisällöntuotanto on siis merkittävän tärkeässä asemassa: jotta Google suostuu sijoittamaan sisällön arvokkaan hakutulossivunsa kärkipaikalle, on sisällön oltava laadukasta ja kiinnostavaa. Hakukoneet kuitenkin loppujen lopuksi kilpailevat kävijöistä ja kävijät eivät käytä sellaista hakukonetta, josta etsittyä tietoa ei löydy.
Asiakas tekee ostopäätöksen datan sijaan tunteella
Ihmiset etsivät tietoa kaikilla aisteillaan ja tekevät ostopäätöksen, mikäli tuote tai palvelu puhuttelee heidän tunteitaan tai tarpeitaan. Tarvitaan ostomotiivi, jonka pohjalla voi olla ostotarve. Ilman ostomotiivia ei synny ostopäätöstä. Yksinkertaisesti tarpeeksi laadukas sisältö motivoi asiakasta tekemään ostopäätöksen. Mikäli halutaan vaikuttaa järkiperäiseen ostomotiiviin, on asiakkaalle kerrottava sisällöllä miksi ostaa. Kun taas kohteena on tunneperäinen ostomotiivi, saa tunteisiin vetoava sisältö asiakkaan motivoitumaan tekemään ostopäätöksen. Tehokas sisällöntuotanto pyrkii vaikuttamaan näihin molempiin motiiveihin.
Bazar Helsinki - tuloksellista sisällöntuotantoa
Laadukas sisällöntuotanto on tie liiketoiminnan kasvuun. Bazar Helsinki tuottaa tuloksellista sisältöä yrityksen kaikkiin kanaviin – oikeanlainen sisältö on avainasemassa kohti menestystä. Kun sisältö on esimerkiksi Instagramissa mielenkiintoista, ohjaa se kävijän siirtymään sisällön ansiosta kiinnostavan tuotteen tai palvelun perässä myös verkkosivuille tai -kauppaan. Sisällöntuotanto vaikuttaa äärettömän kokonaisvaltaisesti ja sillä voi todella saada merkittäviä tuloksia aikaan. Olipa kyse luovan sisällön tuottamisesta tai tekstisisällöistä, Bazar Helsinki auttaa yrityksiä saavuttamaan sovitut tavoitteet.
Tuntuuko arvokkaan sisällön tuottaminen työläältä, tai onko ajatuksia vaikea saada myyväksi tekstiksi? Sisällöntuotannolla on keskeinen rooli markkinoinnissa – Bazar Helsinki auttaa yritystäsi kaikissa sisällöntuotantoon liittyvissä haasteissa. Lue lisää palveluistamme täältä.
Ota rohkeasti yhteyttä jo tänään ja mietitään yhdessä, kuinka voimme auttaa juuri sinun toimintaasi kasvamaan!
Comments