• Bazar

Jodel-markkinointi voi tavoittaa paremmin kuin Facebook

Jodel on uuden aikakauden sovellus, johon jää koukkuun. Jos lataat sen, kohtalosi on sama kuin miljoonilla muillakin. Kyseessä on nuorten mesta, jossa jauhetaan läpi kaikki päivän kuumimmat aiheet ja mikä parasta, täysin anonyymisti. Henkilötietoja ei ole sallittua jakaa.


Yhteisöllisen sovelluksesta tekee se, että keskustelut parhaista joululahjoista maailmaa järisyttäviin uutisiin voidaan käydä ainoastaan oman kotipaikkakunnan käyttäjien kanssa. Vantaalla asuva Martta voi tietysti määrittää kotipaikkakunnakseen Lahden, jolloin hän pääse käsiksi myös Lahden ajankohtaisimpiin puheenaiheisiin. Kommunikoiminen ei myöskään vaadi rekisteröitymistä tai kommentin kirjoittamista, vaan kommenttia voidaan äänestää joko positiivisella tai negatiivisella äänellä – eli Up Votella tai Down Votella. Kommentin pommittaminen miinuksilla ajaa koko kommentin ulos sovelluksesta, jonka tarkoitus on vähentää kaikenlainen kiusaaminen ja mustamaalaaminen. Vaikka Jodelissa pyöritäänkin keskustelujen ympärillä, voi siellä jakaa myös kuvia.


Tarkastellaan Jodelia nyt markkinoijan näkökulmasta. Kannattaako Jodel-markkinointi – kyllä, mutta miksi? Bazar Helsinki avaa seuraavaksi markkinoinnin maailmaa yhden ajankohtaisimman sovelluksen sisällä.


Miksi Jodel-markkinointi kannattaa?


Jodel-markkinointi kannattaa, eikä markkinoijan vakuuttamiseksi tarvita kuin muutama taikasana. Taikaa on epäilemättä ilmassa jo ensimmäisen lauseen jälkeen: Jodelissa lymyää maailmanlaajuisesti miljoonia käyttäjiä, joista puolia markkinointi Instagramissa tai Facebookissa ei tavoita. Jodel-markkinointi on vahvoilla myös korkean CTR (Click-Through Rate) -arvon sekä kohderyhmän sitoutumisen osalta.


Mikäli kohderyhmäsi koostuu vanhemmasta kansasta, ei Jodel-markkinointi välttämättä tuota toivottuja tuloksia. Jodelissa pörrää nuoret ja nuoret aikuiset, jotka nauttivat keskusteluiden avaamisesta sekä niihin osallistumisesta anonyymisti. Vaikka 70 % Jodelin käyttäjistä koostuu parikymppisistä, on kolmenkympin ikäryhmä raottanut ikäjakaumaan 23 % loven. Mikäli toivot keskustelua ja sitoutumista tuotteesi tai palvelusi ympärille, on Jodel mainospaikkana kokeilemisen arvoinen, sillä sitä taatusti saat! Jodel-markkinointi voikin tuoda setelitukut tehokkaasti taloon.


Jodel-markkinointi saa voimansa kolmesta mainosformaatista


Jodel-markkinointi saa voimansa kolmesta mainosformaatista, joiden yhdisteleminen on myös mahdollista. Nämä kolme formaattia ovat Boosted Post, Display sekä Color Takeover. Kuulostaa mielenkiintoiselta, eikö? Bazar Helsinki on perehtynyt näihin formaatteihin puolestasi ja kertoo seuraavaksi formaattien toiminnan käytännössä:


1. Boosted Post


Etusivulla näkyvä Boosted Post on mainosformaateista suosituin. Sen avulla voidaan ohjata liikennettä esimerkiksi yrityksen verkkosivuille ja kommunikoida suoraan potentiaalisen asiakkaan kanssa mainoksen alle avatussa kommenttikentässä. Kommenttikentän avaaminen ei ole kenellekään mainostajalle pakollista, mutta sen avulla voidaan saada aikaan arvokkaita, liiketoimintaa kehittäviä keskusteluita. Kun potentiaalinen asiakas pääsee anonyymissa ympäristössä yrityksen kanssa suoraan vuorovaikutukseen, on asiakkaalla mahdollisuus saada vastauksia kysymyksiinsä ja mainostajalla chance ohjata asiakasta ostopäätöksen tekemisen suuntaan.


Boosted Post voidaan kohdentaa tehokkaasti paikkakunnan perusteella: Suomen Jodel tarjoaa mainostajalle reilu kymmenen kaupunkivaihtoehtoa, joista mainostaja voi valita yhden, muutaman tai vaikkapa kaikki.


2. Display


Jodelin kuvasyötteestä löytyvä Display-mainos sisältää koko puhelimen tai tabletin näytön täyttävän kuvan tai videon. Kyseessä on suorastaan paraatipaikka, jossa mainos ei takuulla jää huomiotta. Jodel-markkinointi Display-mainoksena voidaan näyttää potentiaalisille asiakkaille, jotka ovat määritelty osaksi kohderyhmää sukupuolen, iän tai sijainnin perusteella. Display-mainokset ohjaavat potentiaalisen asiakkaan vuorovaikutukseen yrityksen kanssa ja tekevät myös mainoksen tallentamisen sekä jakamisen mahdolliseksi.


3. Color Takeover


Värien juhlaa! Color Takeover muuttaa koko sovelluksen värit vastaamaan mainostettavan yrityksen, tuotteen tai palvelun värimaailmaa. Mainostajalla on vapaus valita 1-6 väriä, jotka viittaavat esimerkiksi juhlapäivään tai ovat osa brändin visuaalista ilmettä. Color Takeover ei ainoastaan verhoile sovellusta uusiin väreihin, vaan antaa pientä mainostilaa myös sovelluksen etusivulta. Color Takeover saa Jodelin käyttäjät eli jodlaajat suorastaan villiintymään – mistä on kyse?


Jodel-markkinointi on parasta just nyt!


Jodelissa jaetaan kaikki kaupungin vessakoodeista synkimpiin salaisuuksiin. Ei siis ihmekään, että kyseisen sovelluksen parissa jaksetaan pörrätä tunnista toiseen. Markkinoijan kannalta Jodel on täydellinen sovellus: siellä vietetään tuntitolkulla aikaa, vuorovaikutus ja sitoutuminen saavat täysin uuden mittasuhteen ja vielä toistaiseksi, kun jokainen markkinoija ei notku samoilla apajilla, on Jodel-markkinointi suhteellisen hyvän hintaista.


Osa suomalaisista yrityksistä on jo löytänyt tiensä Jodelin pariin tehden siellä mainostamisella mitattavaa tulosta. Tahdotko kuulua joukkoon? Ryhdy tuumasta toimeen, sillä Jodel-markkinointi on parasta just nyt! Mikäli sovellus ei ole itselle tuttu, kannattaa siellä markkinointiin valjastaa alan ammattilainen – Bazar Helsinki on aina ajan tasalla siitä, mitä markkinoinnin maailmassa tapahtuu. Ota yhteyttä tämän sivun alareunasta löytyvällä yhteydenottolomakkeella!

5 katselukertaa
Ota yhteyttä

Yhteystiedot:

info@bazarhelsinki.fi

020 127 9991

Bazar Helsinki

Tarkkampujankatu 18

00150 Helsinki

Seuraa Bazaria:

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • LinkedIn

© 2020 Bazar Helsinki