top of page
  • Writer's pictureBazar

Kolme tärkeintä syytä, miksi Facebook-markkinointi on fiksua


Kyllä vain, Facebook-markkinointi on edelleen kannattavaa vuonna 2021. Millainen mainos menestyy parhaiten, ja mitä asioita tulee huomioida mainosta tehdessä? Videotuotannon ammattilaisina emme malta olla paljastamatta heti alkuun sitä tosiasiaa, että videot ovat IN! 🚀 Facebook suosii videosisältöä enemmän kuin koskaan aiemmin.


Facebook-videomainonnan tuottojen odotetaan nousevan tänä vuonna maailmanlaajuisesti yli 8 biljoonaan euroon.


Mikäli haluat päästä käsiksi näihin seteleihin, kannattaa kiinnittää huomiota markkinoinnin trendeihin ja pitää video oleellisena osana yrityksen markkinointia.




Miksi Facebook-markkinointi kannattaa?


Mikäli haluat tavoittaa suomalaisia nuoria aikuisia ja keski-ikäisiä työssäkäyviä, on Facebook mitä mainioin alusta tuoda esille oma tuote tai palvelu. Erityisen kannattavan tästä mainosalustasta tekee mainosten lukuisat kohdennusvaihtoehdot Facebook-mainos on mahdollista kohdentaa muun muassa käyttäjän asuinpaikan, tehtävänimikkeen, parisuhdetilan tai ostokäyttäytymisen perusteella.


Sinulla ei tarvitse olla tuhansien eurojen mainosbudjettia, vaan Facebook-markkinointi onnistuu pienelläkin summalla. Usein juurikin pienyritykset ja yksinyrittäjät aloittavat yrityksensä markkinoinnin Facebookista.


1. Facebook tavoittaa yli puolet kaikista sosiaalisen median käyttäjistä


Yli 2 biljoonaa ihmistä käyttää Facebookia aktiivisesti joka päivä, joista suomalaisten osuus on yli kaksi miljoonaa. Itse asiassa Facebook ainoana sosiaalisen median kanavana tavoittaa kaikista maailman some-sieluista 59 % eli yli puolet.


2. Facebook on toiseksi ladatuin sovellus edellä vain TikTok


Facebookia käytetään niin tietokoneella nettiselaimella kuin puhelimeen ladatulla sovelluksellakin. Facen sovellusta on ladattu toiseksi eniten, Facebook Messenger komeilee sijalla seitsemän. Ainoastaan hurjan suosion saavuttanut TikTok on mennyt latausmäärissä Facebookin ohi.


3. Facebook-markkinointi on oikein tehtynä kustannustehokasta


Yleinen tapa mainostaa Facebookissa on maksaa ainoastaan klikkauksista. Klikkaushinnat (CPC, Cost Per Click) pyörivät pääsääntöisesti alle eurossa. Kun teet hyvän mainoksen ja optimoit sen oikein, voit saada 1 000 näyttökertaa esimerkiksi hintaan 3 €. Tuhannen näyttökerran hinta saattaa kuitenkin nousta jopa lähemmäs 30 €, mikäli mainos tai sen optimointi on tehty huonosti.


Kenen on fiksua mainostaa Facebookissa?


Facebook-markkinointi on oikein tehtynä kustannustehokas vaihtoehto yritykselle toimialasta riippumatta. Mikäli kohderyhmäsi viettää aikaa Facebookissa, kannattaa tutustua sen markkinointimahdollisuuksiin. Facebook kiinnostaa lähestulkoon kaiken ikäisiä, mutta alle 17-vuotiaita palvelun parista löytyy alle 6 % ja yli 65-vuotiaita 4,7 %.


🧍‍♂️ 57 % Facebookin yleisöstä on miehiä.

👱‍♀️ 32.4% Facebookin yleisöstä on iältään 25-34 vuotta.


Mitä todennäköisemmin Facebook-markkinointi kannattaa sinunkin kohdallasi, mikäli pyrit tavoittamaan nuoria aikuisia ja keski-ikäisiä.


Näin Facebook-markkinointi kannattaa tehdä


Facebook-markkinointi on osa monen yrityksen markkinointisuunnitelmaa. Facebook on kilpailtu mainonta-alusta, mikä tekee hyvän mainoksen luomisesta ja sen oikeanlaisesta optimoinnista kriittisen tärkeää. Bazar Helsinki tietää, kuinka laadukas video vie markkinoinnin Facebookissa seuraavalle tasolle. Lue alta muutama vinkki mainontaan 👇


🌍 Määritä kohderyhmä tarkasti sen mukaan, ketä tavoittelet. Esimerkiksi häämekkoja myyvänä yrityksenä on turhaa käyttää mainosbudjettia alle kaksikymppisiin, sillä suurin osa suomalaisista menee naimisiin vasta yli 30-vuotiaana.


📹 Suosi markkinoinnissa lyhyitä, ytimekkäitä videoita, sillä videot sitouttavat huomattavasti tehokkaammin kuin liikkumattomat kuvat. Kun luot videosisältöä, tekstitä video, jotta se toimii myös ilman ääntä 80 % Facebookin käyttäjistä saa mainostajasta negatiivisen mielikuvan silloin, kun video alkaa pyöriä yllättäen kera äänen.


Katso täältä, millaisia videoita me olemme toteuttaneet asiakkaillemme ja kysy tarjous!


📍 Ohjaa potentiaalinen asiakas mainoksesta esimerkiksi blogiin, verkkosivuille, verkkokaupan tuotesivulle tai laskeutumissivulle, josta hän voi liittyä uutiskirjeen tilaajaksi tai ladata vaikkapa ilmaisen oppaan. Päätä aina etukäteen, haluatko tehdä mainoksen klikkaajasta ostajan heti vai tarjota hänelle ensin jotain hyödyllistä ilmaiseksi.


Tiesitkö, että 79,9 % Facebookin käyttäjistä käyttää palvelua mobiililaitteella? Huomioi tämä, kun suunnittelet mainosta Facebookiin.

Mainonnan suunnitteluun ja oikeaoppiseen toteutukseen kannattaa pyytää avuksi ammattilainen, jos Facebook-markkinointi ei ennestää ole tuttua. Pienellä summalla voit tietenkin myös kokeilla ja opetella tekemään tehokasta mainontaa itse, mikäli sinulla on aikaa sekä jaksamista uuden opetteluun. 😊


54 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
Ota yhteyttä

Kiitos! Viestisi on lähetetty

bottom of page