• Bazar

Mitä on hyvä sisältö?

Ilman hyvää sisältöä on hankalaa saada potentiaalisen asiakkaan huomio, sillä verkkoon julkaistaan uusia kuvia, videoita ja tekstejä kaiken aikaa. Kun laadukkaita videoita ja koukuttavia tarinoita on netti pullollaan, ei ihan ookoolle enää anneta mahdollisuutta. Sisältöä kannattaa tehdä kunnolla, tai sitten sitä ei ole järkevää tehdä ollenkaan.


Bazar Helsinki tuottaa lähtemättömän vaikutuksen tekevää sisältöä lähestulkoon vuoden jokaisena päivänä niin kuvien, videoiden kuin tekstienkin muodossa. Soita meidän Helsingin officelle numeroon 020 127 9991, mikäli kaipaat vastinetta rahoillesi.


Nyt asiaan, mitä se hyvä sisältö on?


Sisällöntuotanto on yritykselle tärkeää toimialasta riippumatta panosta kuviin, videoihin ja tekstiin


Hyvä sisältö luo potentiaaliselle asiakkaalle positiivisen mielikuvan yrityksestäsi. Sisällön avulla voit kertoa tarinaa, välittää tunteita ja vaikuttaa asiakkaan tekemiin päätöksiin. Siinä missä hyvä sisältö voi tehdä yritystoiminnallesi taikoja, saattaa huonosti muotoillut lauseet ja esitetyt ajatukset tahrata maineen. Onkin tärkeää ideoida ja suunnitella sisältö etukäteen, eikä postata hetken mielijohteesta jotain, mitä ei ole miettinyt loppuun asti.



Sisältöä voi olla esimerkiksi

  • tuotekuvat verkkokaupassa

  • blogikirjoitus verkkosivuilla

  • podcast Spotify-palvelussa

  • videohaastattelu Facebookissa

  • tekstit ja kuvat uutiskirjeessä

  • artikkeli yrityksestä lehdessä



Hyvä sisältö sopii moneen kanavaan, mutta on aina optimoitu tietylle kohderyhmälle sekä valittuun julkaisukanavaan sopivaksi. Identtinen sisältö ei välttämättä toimi uutiskirjeessä yhtä hyvin kuin Instagramissa, minkä vuoksi onkin tärkeää suunnitella.





Hyvä sisältö antaa asiakkaan käyttämälle ajalle arvoa


Tiedätkö sen tunteen, kun katsot aamuiset unihiekat silmissä jonkin videon tai luet läpi pitkän tekstin, jonka jälkeen mietit, miksi edes vaivauduit? Jos sisältö saa sinut miettimään tällaista, et taatusti katso samalta yritykseltä enää toista pätkää tai artikkelia. Mietipä sitä.


Mikäli esimerkiksi myyt polkupyöriä, kannattaa sinun jakaa kohderyhmällesi tietoa videoiden, kuvien ja blogiartikkeleiden muodossa esimerkiksi siitä, kuinka pyöräreissulla irronnut ketju laitetaan nopeasti paikoilleen, ja mitkä varusteet tekevät maastopyöräilystä kivaa myös talvella. Ihmiset muistavat, mistä löysivät hyvää sisältöä ja etsivät sitä taatusti myöhemmin uudestaan kenties tällä kertaa myös ostohousut jalassa?


Hyvä sisältö on hyödyllistä ja nopeasti kulutettavaa, sillä aikaa tuhlattavaksi ei ole.

Kun kyse on vähäisestä vapaa-ajasta tai puolen tunnin mittaisesta lounastauosta, selataan sosiaalista mediaa vauhdilla. Kun sisältö on ollut aikaisemminkin hyvää, pysähtyy somettajan sormi mitä todennäköisemmin myös silloin, kun aikaa on rajatusti.


Hyvä sisältö saa myydä muttei tyrkyttää


Kun vilunväristykset saavat riittää, on aika vaihtaa ikkuna uuteen. Puhumattakaan ovesta, joka päästää sisään kaikki rappukäytävästä kantautuvat äänet. Sillä välin kun sinä asiakkaanamme nautit nopeasta ja huolettomasta palvelusta, me pidämme huolen työn


Mikäli sisältö tyrkyttää tarjouksia, on metsään menty ja pahasti. Hyvä sisältö luo potentiaaliselle asiakkaalle mielikuvien avulla tarpeen, jota hänellä ei välttämättä ollut ennen artikkelin lukemista tai videon katsomista.


Kumpi näistä blogiartikkelin otsikoista saisi sinut klikkaamaan?


Osta tämä uusi vartalovoide


→ otsikosta käy heti ilmi, että artikkelin tarkoitus on myydä tuotetta, eli se ei välttämättä ole lukemiseen käytetyn ajan arvoinen.


Kolme syytä, miksi kannattaa valita tyrniä sisältävä vartalovoide


→ kuulostaa enemmän siltä, että artikkelista on hyötyä, vaikka tekstissä mitä todennäköisemmin mainitaankin uusi vartalovoide.



Lukuvinkki: Otsikoi oikein viiden vinkin avulla


Potentiaaliset asiakkaat harvoin löytävät sisällön pariin itsekseen kohdenna, optimoi ja mainosta


Hyvä sisältö ei yksinään kuitenkaan riitä. Pidä huoli siitä, että sisällöstäsi voidaan tykätä ja sitä voidaan kommentoida sekä jakaa. On myös fiksumpaa kohdentaa sisältö tietylle ihmisryhmälle kaikkien maailman ihmisten tai Suomen kansalaisten sijaan mikäli tavoitteenasi on esimerkiksi myydä kauneuspalveluita, kannattaa sähköpostimarkkinointia tehdessä laatia erilainen viesti parikymppisille, joita rypyt eivät vielä vaivaa kuin viisikymppisille, jotka saattavat miedon kuorinnan sijaan toivoa voimakkaammin siloittavia toimenpiteitä.


Kohdentamisen lisäksi on tärkeää optimoida ja kehittää sisältöä sen mukaan, kun saat kerättyä dataa. On täysin turhaa käyttää tunteja sellaisen sisällön luomiseen, joka ei todellisuudessa kiinnosta ketään, vaikka luulit sen olevan kuuminta hottia.


Koska maksettu mainonta vie parhaat paikat suoraan kuluttajien silmien alta, voi sisällön mainostaminen tuoda monin verroin parempia tuloksia kuin sen seisottaminen tyhjälle yleisölle. Mitä hyötyä on sisällöstä, jota kukaan ei näe? Pienelläkin budjetilla pääsee hyvin alkuun esimerkiksi Facebook- ja Instagram -markkinoinnissa.


Hyvä sisältö saa alkunsa strategiasta


Sisältöstrategian laatiminen on fiksu veto. Hyvä sisältö syntyy helpommin silloin, kun kohderyhmät, kanavat ja tavoitteet ovat selvillä. Tänä päivänä sisältöä tuotetaan niin ammattimaisin ottein, ettei vähempään kannata tyytyä. Menestymiseen omat mausteensa tuovat kanavien algoritmit, jotka suosivat esimerkiksi tiettyjä sisältömuotoja ylitse muiden. Bazar Helsinki auttaa sinua vangitsemaan potentiaalisten asiakkaiden katseet niin, ettet enää koskaan jää kilpailijoidesi jalkoihin!


6 katselukertaa
Ota yhteyttä

Yhteystiedot:

info@bazarhelsinki.fi

020 127 9991

Bazar Helsinki

Tarkkampujankatu 18

00150 Helsinki

Seuraa Bazaria:

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • LinkedIn

© 2020 Bazar Helsinki