top of page
  • Writer's pictureBazar

YouTube-mainonta on edullista + 4 muuta syytä, miksi sitä kannattaa kokeilla

YouTube sitä, YouTube tätä. Kaikkien suusta soljuva sovellus tavoittaa suuren joukon suomalaisia. YouTubea katsotaan kaveriporukassa, koko perheen kesken, vanhempien toimesta sekä kotona, kaverilla ja reissun päällä. Missä YouTubea siis ei katsottaisi? Kuka sitä ei katsoisi? Kun Bazar Helsinki saa kysymyksen siitä, kannattaako YouTube-mainonta sisällyttää omaan markkinointistrategiaan, on vastaus ehdoton YES. Mitä tahansa videota ei tietenkään kannata YouTubeen lätkäistä saatika siellä mainostaa, mutta huolellisesti toteutettu ja oikein optimoitu video saa taatusti näkyvyyttä.


YouTube-mainonta on parasta just nyt!


Videot rokkaa. YouTube rokkaa. Kelkkaan kannattaa hypätä viimeistäänkin tänään, sillä YouTube-mainonta on parasta just nyt! Sen lisäksi, että YouTube-mainonta on edullista, jatkuu lista loputtomiin sen hyvistä puolista markkinoinnin näkökulmasta. Haluatko tietää loputkin? Lue 5 syytä, miksi YouTube-mainontaa kannattaa kokeilla.


1. YouTube-mainonta sopii laihallekin lompakolle


Otetaan vertailuun YouTuben rinnalle perinteinen TV. Siinä missä YouTube-mainonta voi maksaa muutaman kympin, vaatii TV-mainonta tuhansia. YouTube-mainonta maksaa sinulle tasan sen verran, kun mainoksia katsotaan TV-mainonta taas maksaa, vaikka kukaan ei mainosta katsoisikaan. Suomessa tehdään valtavasti telkkumainontaa, johon suunniteltu videomateriaali tulisi ehdottomasti hyödyntää lähes poikkeuksetta myös YouTubessa. Useampi kanava tavoittaa suuremman joukon ihmisiä, eikä YouTubea tehokkaana kanavana kannata jättää pois laskuista. Toisin kuin TV-mainonta, sopii YouTube-mainonta siis laihallekin lompakolle ja täyttää oikein tehtynä taatusti tavoitteet!


2. YouTube-mainonta tavoittaa lähes kaikki nuoret


YouTube tavoittaa nuoria ja nuoria aikuisia, jotka eivät katso televisiota. Kun kohderyhmänä on nuoret, on YouTube-mainonta lähes poikkeuksetta TV:tä tehokkaampaa nuoria on nykyään hurjan vaikea tavoittaa perinteisellä TV-mainonnalla. Eläväinen nuoriso rakastaa videoita ja sitä, että voivat katsoa niitä milloin haluavat helposti luuristaan. Koska telkkarin edessä on pönötettävä mielenkiintoisen sisällön toivossa, voittaa aina mukana kulkeva YouTube tämän matsin.


Suomalaiset tubettajat ovat koonneet satojen tuhansien kokoisia fanijoukkoja, joiden suurimpana kohderyhmänä ovat useimmiten nuoret ja nuoret aikuiset. Otetaan esimerkiksi tubettajatähti Mmiisas, jonka teini-ikäiset seuraajat kattavat lähes koko Suomen teini-ikäiset. TV-mainonta ei tähän pysty.


Onko nuoren tavoittaminen hyödyllistä yritykselle? Kyllä. Nykyajan nuoret ovat itsenäisiä ja valveutuneita kuluttajia, jotka tekevät ostopäätöksiä ja ohjaavat myös vanhempiensa sekä sisarustensa ostokäyttäytymistä.


3. YouTube-mainonta on mahdollista kohdentaa tarkasti


Kustannustehokkaiden tulosten jahdissa on kiinnitettävä tarkkaa huomiota kohdentamiseen. YouTube-mainonta mahdollistaa äärettömän tarkan kohdentamisen, kiitos Googlen. Sinulla on kaikki valta kohdentaa mainoksesi juuri tietynlaiselle, huolellisesti määritellylle porukalle. Voit määrittää muun muassa sen, minkä ikäiselle mainoksesi näkyy, mitä sukupuolta katsoja edustaa ja kohdentaa mainnonan sen mukaan, mitä hakusanoja katsoja käyttää Googlessa. Pystyt vaikuttamaan myös siihen, minkä aiheisia videoita sinun videomainoksesi jälkeen näytetään. YouTube-mainonta tarjoaa mahdollisuudet tehdä kovaa tulosta!


4. YouTube-mainonta maksaa vain silloin, kun joku katsoo mainoksen


YouTube-mainonta maksaa vain silloin, kun joku katsoo mainoksen et siis maksa siitä, että Matti leikkaa pihalla nurmikkoa ja mainoksesi pyörii tyhjälle olohuoneelle. Televisiossa mainospaikka maksaa siitä huolimatta, että Matti nauttisi ulkoilmasta koko mainoskatkon ajan. Suomalaisten kaupallisten TV-kanavien suoratoistopalvelut tavoittavat viikottain maksimissaan 20 % suomalaisista. Eikö luku kerro sinulle mitään? Heitetään ilmoille YouTube, joka tavoittaa viikottain suurin piirtein puolet eli 50 %. YouTube-mainonta kannattaa.


5. YouTube-mainonta auttaa yritystäsi löytymään Googlessa


Kun YouTube-mainonta on aktiivinen osa markkinointistrategiaa, näyttäytyy se taatusti kustannustehokkaana. Google rakastaa videoita yhtä paljon kuin kuluttajat oletkin saattanut huomata videoiden hallitsevan hakutuloksia! Kun käytät tubemainontaa, YouTube-mainonta saa verkkosivusi näkymään Googlen silmissä vaikutusvaltaisempana: mitä vaikutusvaltaisempi sivusto, sitä korkeammalla se näkyy hakutulossivulla.


Bazar Helsinki on yrityksesi tuloksellisen YouTube-mainonnan kumppani


Ei suurta markkinointibudjettia? No worries! Sen lisäksi, että oikein tehtynä YouTube-mainonta on äärettömän kustannustehokasta, istuu taatusti myös Bazar Helsinki palveluineen tähän budjettiin: meillä maksat ainoastaan työpanoksesta ilman turhia kuluja. Soita numeroon 040 0742623 jo tänään puhelimesta vastaa Jere Hyvönen.

16 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
Ota yhteyttä

Kiitos! Viestisi on lähetetty

bottom of page