top of page
  • Writer's pictureBazar

Miksi yritysblogi kannattaa luoda?


Moni yritys kirjoittaa blogia, ja sille on syynsä. Blogiartikkeleiden kirjoittaminen vaatii aikaa ja vaivaa, eikä sitä tehdä pelkästään kirjoittamisen ilosta yritysblogi on tapa tuoda esiin yrityksen asiantuntijaroolia sekä kasvattaa näkyvyyttä Googlessa. Syvennymme seuraavaksi tarkemmin siihen, miksi yritysblogi kannattaa ottaa työn alle. 😊




Neljä syytä, miksi yritysblogiin on fiksua satsata


Blogi saattaa joidenkin korvaan kuulostaa teini-ikäisen päiväkirjalta, mutta tänä päivänä bloggaaminen on tapa tehdä ihan oikeaa pätäkkää. Sisällöntuottajat kautta maailman hyödyntävät bloggaamisen mahdollisuuksia ja työllistävät itsensä kirjoittamalla. Mitä hyötyä blogista on yritykselle? Anna meidän avata asiaa hieman! 👇


1. Yritysblogi kasvattaa hakukonenäkyvyyttä


Kun blogiartikkelin rakentaa tietyn hakusanan ympärille, nostaa se artikkelin sijoitusta hakukoneessa. Tällöin potentiaalisen asiakkaan googlettaessa esimerkiksi hakusanalla "videomarkkinointi", näkyy sinun artikkelisi vaikkapa otsikolla "miksi videomarkkinointi kannattaa?", kun blogiartikkeli on hakukoneoptimoitu tälle hakusanalle.


Aktiivisesti päivitetty yritysblogi on myös merkki Googlelle, että sivusto on toiminnassa. Aktiiviset sivustot pääsevät paremmille sijoituksille hakutuloksissa kuin hiljaiseloa elävät.


💡 Vinkki: Hakusanan lisäksi lisää blogiartikkeliin sisäisiä linkkejä (internal links), jotka vievät lukijan esimerkiksi toiseen blogiartikkeliin ja ulkoisia linkkejä (external links), joista asiakas pääsee vaikkapa artikkelissa viitatun tutkimuksen pariin.


2. Yritysblogi helpottaa myös sisällön tuottamista someen


Kun tuntuu tältä...


... kurkkaa yritysblogiin, ja bongaa sieltä aiheita yrityksesi someen. Yritysblogi helpottaa somettamista, sillä voit tehdä someen esimerkiksi julkaisun, jossa avaat hitusen blogiartikkelin X sisältöä, ja linkkaat artikkeliin. Tällöin saat helposti luotua kiinnostavaa sisältöä sosiaaliseen mediaan sekä ohjattua someseuraajat verkkosivustolle.


💡 Vinkki: Lue artikkelimme: Miten keksiä aiheita sisältöihin?, ja ota heti aikaa sisältösuunnitelman luomiseen. Lupaamme, että se helpottaa somettamista!


3. Yritysblogi korostaa yrityksen asiantuntijuutta


Asiantuntemus on arvokasta. Asiakkaat arvostavat ammattitaitoa ja sitä, että he tietävät saavansa rahoillensa vastinetta. Tietysti kuka tahansa voi sanoa olevansa pro, mutta uskottavamman kyseisestä väitteestä tekee yritysblogi, joka tuo esille yrityksen asiantuntijuuden. Kun ratkaiset potentiaalisen asiakkaan ongelman jo ennen kuin hän on maksava asiakas, on hänen helpompi luottaa tietotaitoon, joka sinulta löytyy.


💡 Vinkki: Mikäli myyt esimerkiksi talojen maalauksia, kirjoita blogiartikkeli aiheesta "Milloin talo pitää maalata?" ja "Viisi vinkkiä, joiden avulla talon maalaus sujuu" jotta autat asiakasta hyödyllisellä sisällöllä sekä osoitat hänelle, että olet alan asiantuntija.


4. Yritysblogi säilyy hakukoneessa ikuisesti, toisin kuin esimerkiksi hakukonemainos


Hakukonemainonta on toki nopeampi tapa saada hakukonenäkyvyyttä, sillä hakukoneoptimoidut blogiartikkelit nostavat sijoitusta hitaasti mutta varmasti. Siinä missä hakukonemainontaa pitää ylläpitää rahallisesti, säilyy blogiartikkeli yritysblogissa tuoden näkyvyyttä ilman mainosrahaa niin kauan kuin itse tahdot.


💡 Vinkki: Päivitä blogiartikkelia aina silloin tällöin ajan tasalle. Artikkeliin ei kannata laittaa julkaisupäivämäärää, sillä ihmiset saattavat tehdä U-käännöksen huomattuaan blogiartikkelin olevan aikapäiviä sitten kirjoitettu.


Miksi yritysblogin kirjoittaminen usein ulkoistetaan?


Kaksi suurinta syytä ulkoistamiselle usein ovat ajan ja osaamisen puute. Aktiiviseen yritysbloggaamiseen voi kulua viikossa jopa lähes 10 tuntia, mikä on aina pois joko muiden työtehtävien tekemisestä tai yrittäjän vapaa-ajasta. Mikäli ajan puutteeseen yhdistetään vielä osaamisen puute, ei yritysblogi taatusti tuota toivottua tulosta. Toimiva yritysblogi vaatii ymmärrystä hakukoneoptimoinnista, mikä ei välttämättä ole kaikkien yritysten vahvin laji. Ulkoistaminen on fiksua, jos aika tai osaaminen ei riitä.


Tarvitsetko apua yritysblogin perustamiseen tai hakukoneoptimoitujen blogiartikkeleiden kirjoittamiseen? Me Bazarilaiset autamme ilomielin! 🤝



16 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
Ota yhteyttä

Kiitos! Viestisi on lähetetty

bottom of page