Content is king. Laadukas sisältö on nykyajan verkkoviidakossa kultaakin arvokkaampaa. Tommonen kuva löytyi, laitetaan se vaikka tonne -tyylinen sisällön tuottaminen ja jakaminen ei toimi tänä päivänä, vaikka se olisikin tuonut tulosta tuurilla pari vuotta sitten.
Jokainen yritys tarvitsee brändiä rakentavaa sisältöä, jonka kaverina vaikuttaa ajatuksen kanssa tehty sisältöstrategia. Koska sisällöntuotanto on varsin luovaa puuhaa, syntyy jatkuvasti uusia sisältömuotoja uusien kanavien ja ideoiden myötä, mikä tekee sisällön tuottamisesta hitusen haasteellisempaa. Trendikäs yritys kun pysyy aallonharjalla tilanteesta riippumatta. Sisällöntuotanto voi tuntua tuskaiselta, jos ei tiedä lainkaan, mistä aloittaa. Bazar Helsinki on tehnyt tästä sinulle himpun verran helpompaa vastaamalla kysymykseen: millainen sisällöntuotanto sopii yrityksellesi? Se selviää seuraavaksi!
Se, mitä ja millaisella äänensävyllä yritys viestii, antaa yritykselle kasvot sekä saa asiakkaan kiintymään yritykseen – kiintyminen tuo kauppaa.
Sisällöntuotanto tarkoittaa kaikkea tuotettua sisältöä
Tyhjä paperi ei sisällä mitään, mutta heti kun piirrät siihen perhosen, on sinulla sisältöä. Sisällöntuotanto tarkoittaakin siis kaikkea tuotettua sisältöä piirretystä perhosesta tekstiin, videoon ja ääneen. Sisällöntuotanto ei suinkaan ole merkityksetöntä täytettä yrityksen verkkosivuille tai sosiaaliseen mediaan, vaan sen tehtävänä on luoda mielikuvia yrityksestä ja puhutella kohdeyleisöä. Bazar Helsinki on koonnut alle neljä tehokasta sisältömuotoa, joista löytyy taatusti yrityksellesi yksi jos toinenkin sopiva.
1. Hakukoneoptimoidut blogiartikkelit
Hakukoneoptimointi (SEO, Search Engine Optimization) tarkoittaa verkkosivun optimointia niin, että se sijoittuu mahdollisimman hyvälle paikalle hakukoneen hakutulossivulla ilman rahallista panosta. Paras paikka oman tuotteen tai palvelun esille tuomiseen on ehdottomasti ensimmäinen sivu, sillä pääsääntöisesti potentiaaliset asiakkaat silmäilevät läpi ainoastaan muutaman ensimmäisen hakutuloksen – hakusana menee herkästi vaihtoon jo ennen toiselle sivulle ennättämistä. Tiedätkö, mikä on paikkasi tällä hetkellä? Varaa paraatipaikka hakutulossivun kärjestä ennen kuin kilpailijasi tekevät sen! Hakukoneoptimoidut blogiartikkelit auttavat sinua tässä.
Blogiartikkeleilla on tärkeä tehtävä hakukoneoptimoinnissa. Kirjoituksiin valitaan potentiaalisten asiakkaiden käyttämien hakusanojen perusteella tietty hakusana, joka toistuu tekstissä. Hyvä, kiinnostava sisältö kera relevantin hakusanan nostaa hakutulossivun sijoituksen lisäksi asiantuntijakuvaa.
Hakukoneoptimoidut blogiartikkelit sopivat sinulle, mikäli yritykselläsi on verkkosivu, johon haluat saada mahdollisimman paljon liikennettä.
Kukapa ei tahtoisi verkkosivuilleen lisää kävijöitä? Googlettajat ovat kuitenkin mitä todennäköisemmin potentiaalisia asiakkaita – esimerkiksi Marko etsii hakusanalla "digimarkkinointi hinta" luultavasti sen takia, että hän on ajatellut ostavansa näitä palveluita. Tällöin kyseisellä hakusanalla rikastettu blogiartikkeli ohjaa Markon suoraan digimarkkinointitoimiston palveluiden pariin.
Mikäli verkkosivuiltasi uupuu blogi, hakukoneoptimoidut blogiartikkelit tai molemmat, auttaa Bazar Helsinki vauhdittamaan matkaasi kohti menestystä! Jäikö kysyttävää? Soita rohkeasti Jerelle numeroon 0400742623.
2. Asiantuntijakuvaa kasvattavat podcastit
Podcastit ovat hitti ympäri maailman. Ne ovat rantautuneet vauhdikkaasti myös tänne meille luonnon ja hiljaisuuden keskelle. Podcasteja kuunnellaan, koska ne ovat helposti kulutettavaa sisältöä missä tahansa – siinä missä pyöräillessä ei voi katsoa YouTube-videota, taittuu pitkäkin matka podcasteja kuunnellen varsin lennokkaasti.
Sisällöntuotanto on nykyään hyvin ammattimaista. Sama pätee myös podcasteihin. Vaikka podcastin äänittämiseen tarvitaan ainoastaan rauhallinen paikka, tietokone, mikrofoni ja alusta valmiille sisällölle, on kilpailu kovaa. Tässä kilpailussa voi voittaa laadukkaalla äänellä, hyvällä editoinnilla sekä kiinnostavilla puheenaiheilla.
Asiantuntijakuvaa kasvattavat podcastit sopivat sinulle, jos sinulla on suurta ihmisjoukkoa kiinnostavaa tietoa tai vinkkejä jaettavana aiheesta, joka on mahdollista sisäistää ilman videota tai kuvaa. Tällaisia aiheita voivat olla esimerkiksi kauneus, hyvinvointi ja sijoittaminen.
Harva ostaa sikaa säkissä. Podcasteissa voit tuoda esille omaa osaamistasi ja sitä, kuinka paljon tiedät aiheesta. Kuuntelija saattaa vakuuttua pelkästään asiantuntevien podcastien ansiosta ostamaan tuotteesi tai palvelusi, kokeile vaikka!
3. Katseen vangitsevat kuvat verkkosivuilla ja somessa
Kuvien tärkeyttä ei voi korostaa liikaa. Olet taatusti itsekin joskus törmännyt huonolaatuisiin kuviin yrityksen verkkosivuilla tai sosiaalisessa mediassa – millainen fiilis näistä kuvista on välittynyt? Uskallan väittää, ettei ainakaan kovin vakuuttava. Kuvat ovat osa sitä mielikuvaa ja brändiä, jota välität potentiaalisille asiakkaille. Parhaimmillaan tai pahimmillaan kuvat muuttavat esimerkiksi koko verkkosivun ilmeen.
Jokainen yritys tarvitsee laadukkaat kuvat verkkosivuilleen sekä sosiaalisen median kanaviinsa. Huonolaatuiset kuvat viestivät siitä, että myös tuote tai palvelu saattaa olla laadultaan samaa luokkaa.
Myös koolla on väliä. Verkkosivuille upotetut suuret, hitaasti latautuvat kuvat saavat aikaan korkean poistumisprosentin (Bounce rate), joka puolestaan viestii Googlelle siitä, ettei verkkosivuillasi viihdytä. Tämä saattaa estää sinua kipuamasta hakutulossivun kärkeen. Kuvat myyvät tai ovat myymättä – mikäli kaipaat myyviä kuvia, on Bazar Helsinki aikasi arvoinen ammattilainen tässäkin asiassa.
4. Tuotetta tai palvelua esittelevät videot
Vaikka kuva kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa, pistää video vielä tästäkin paremmaksi. Video on tehokas, sillä se kiinnittää potentiaalisen asiakkaan huomion stimuloimalla montaa eri aistia. Tämän lisäksi verkkosivuille upotetut, ammattitaitoisesti tehdyt videot parantavat hakukonenäkyvyyttä, saavat usein enemmän huomiota ja sitoutumista sosiaalisessa mediassa sekä ohjaavat ostamaan. Esimerkiksi tässä tutkimuksessa on todettu, että 90 % asiakkaista kokee videon vaikuttavan ostopäätökseen. Videomarkkinointi on siis kannattavaa lähes jokaiselle yritykselle.
Selitysvideoilla ja tuotteiden esittelyvideoilla on paikkansa etenkin silloin, kun esimerkiksi yrityksen myymän tuotteen käyttötarkoitus on potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta hankala hahmottaa.
Video voi pitää sisällään hauskoja animaatioita tai ripauksen huumoria, joka saa katsojan jatkamaan sisällön parissa. Sen tärkein tehtävä on kuitenkin välittää tunteita ja saada aikaan reaktioita, jotka ajavat katsojan tekemään jonkin toimen. Tavoiteltu toimi voi olla esimerkiksi lahjoittaminen, ostaminen tai videon jakaminen. Monikäyttöinen video toimii monessa eri kanavassa ja on helposti muokattavissa kanavaan tai ajankohtaan sopivaksi.
Sisällöntuotanto on Bazarin bravuuri
Sisällöntuotanto on Bazarin bravuuri, mikä on sun? Kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista tai ostata tehdä kaikkea, ja sen vuoksi Bazar Helsinki on täällä sinua jeesaamassa. Jos tekstintuotanto takkuaa, podcastit eivät pelaa tai kuvat kauhistuttavat, kysy rohkeasti apua! Meillä maksat ainoastaan tehdystä työstä ilman yllättäviä kuluja.
Comments