top of page
  • Writer's pictureBazar

Kannattaako ulkoistettu sisällöntuotanto?

Yrittäjällä on paljon tehtävää. Vaikka käsiä on ainoastaan kaksi, täytyisi välillä olla samaan aikaan vastaamassa sähköpostiviesteihin, julkaisemassa postauksia somessa ja lähettämässä paketteja asiakkaille. Koska aika ei kuitenkaan millään riitä kaikkeen, toimivat ulkoistetut asiantuntijat kiireisen yrittäjän pelastusrenkaana.


Ulkoistettu sisällöntuotanto on varma vaihtoehto silloin, kun haluat tavoittaa oikean kohderyhmän juuri oikeaan aikaan ja oikealla tavalla, mutta tunnit tai osaaminen loppuvat kesken. Sisällöntuotannolla on mahdollista saada aikaan hienoja tuloksia, jotka näkyvät kassaan kilahtelevina euroina. Mutta kannattaako ulkoistettu sisällöntuotanto ihan oikeasti? Jutellaanpa seuraavaksi siitä, miksi ulkoistaminen on fiksua!


Mitä ulkoistettu sisällöntuotanto tarkoittaa?


Sisällöntuotanto on sisällön eli tekstin, kuvien, videoiden ja äänen tuottamista. Tänä päivänä se on erityisen tärkeää yritykselle toimialasta riippumatta, sillä joukosta on yhä hankalampi erottua. Hyvä sisältö myy sekä rakentaa luottamusta.


Ulkoistettu sisällöntuotanto tarkoittaa sitä, että sisällöntuotannon ammattilainen yrityksen ulkopuolelta vastaa yrityksen sisällön tuottamisesta sopimuksen mukaisesti. Voit palkata asiantuntijan kirjoittamaan esimerkiksi hakukoneoptimoituja blogiartikkeleita yrityksen verkkosivustolle tai tuottamaan sisältöä yrityksen Instagram-kanavalle tai sitten vaikka tekemään molempia. Ulkoistamalla sisällön tuottamisen ammattilaiselle säästät aikaa ja voit olla varma siitä, että sisältö tavoittaa oikeat asiakkaat.



Ulkoistettu sisällöntuotanto ei kannata, jos sinulla on aikaa...


✔️ selvittää se, millaista sisältöä asiakkaasi haluavat sinulta.

✔️ olla aktiivisesti esillä somessa julkaista, jutella, kommentoida, tykkäillä.

✔️ keksiä uusia aiheita blogipostauksille ja kirjoittaa ne hakukone huomioiden.

✔️ seurata vaihtuvia trendejä ja pysyä mukana muuttuvissa algoritmeissa.

✔️ analysoida sisällöntuotannon tuomia tuloksia sekä kehittää sisältöä niiden pohjalta.

✔️ pitää huolta yhtenäisestä ilmeestä ja äänensävystä eri kanavissa.


Mikäli hikikarpalot valuivat otsaasi pitkin jo listaa lukiessasi tai mietit, "ei mulla tähänkään kyllä ole aikaa" jokaisen lauseen kohdalla, on ulkoistettu sisällöntuotanto taatusti fiksu valinta. Ammattilaisen tuottama sisältö maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.



Mitä ulkoistettu sisällöntuotanto maksaa?


Sisällöntuotannon hinta riippuu aina tekijästä sekä projektista. Voi olla, että esimerkiksi Pertti tarjoaa edullisemman somepaketin kuin Matti, koska Pertin pakettiin kuuluu ainoastaan neljä somepostausta kuukaudessa kun taas Matti duunaa kahdeksan.


Myös blogipostausten hinta vaihtelee suuresti, sillä freelancer tai markkinointitoimisto saattaa laskuttaa projektiin käytettyjen tuntien tai sanamäärän mukaan. Yhden blogipostauksen hinta lähtee useimmiten parista sadasta eurosta ylöspäin aina tuhansiin asti. Ole kuitenkin huoleti, sillä meiltä saat taatusti sopivan hintaisen diilin pienempäänkin budjettiin! 😊


Yksinkertaisesti sanottuna ulkoistettu sisällöntuotanto voi siis maksaa vähän tai paljon riippuen siitä, kuka sisältöä tuottaa ja mitä pakettiin kuuluu.


Ulkoistettu sisällöntuotanto Bazarilta


Usein sisälläntuotanto jää huolestuttavan vähälle huomiolle, jos sitä yrittää tehdä kaiken muun ohessa vähän sinne päin. On turha odottaa sisällöntuotannon tekevän taikoja liiketoiminnalle, jos sitä ei tee suunnitelmallisesti, huolellisesti ja sinnikkäästi.


Me tiedämme, millainen sisältö kääntää päät. Bazar Helsinki on luova toimisto, josta löydät sisällöntuotannon ammattilaiset käyttöösi sopivaan hintaan maksat ainoastaan tehdystä työstä. Tutustu tiimiimme, katso töitämme tai ota yhteyttä! 😎



42 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
Ota yhteyttä

Kiitos! Viestisi on lähetetty

bottom of page