top of page
Writer's pictureBazar

Google näkyvyys kasvuun! Bazar Helsinki kertoo toimivat kikat

Kuinka saada Google näkyvyys kasvuun – vieläpä ilmaiseksi? Ilmainen näkyvyys kulkee nimellä orgaaninen näkyvyys. Potentiaalisen asiakkaan huomion kiinnittämiseen ei siis ole käytetty maksettua mainontaa. Parhaimpia tuloksia tuovat nämä kaksi yhdessä: rakennetaan näkyvyyttä ilmaiseksi ja otetaan rinnalle ripaus maksettua boostausta.


Painavia setelitukkuja ei tarvita, kun Bazar Helsinki laittaa jakoon oikeasti toimivat vinkit näkyvyyden kasvattamiseen.


Ota haltuun viisi kikkaa, joilla Google näkyvyys saadaan kasvuun:


Google näkyvyys on tärkeää, sillä lähes kaikki tekevät hakunsa Googlella. Internetistä löytyvä tieto vaikuttaa ostopäätökseen usein enemmän kuin myyjän myyntipuhe paikan päällä. Et kuitenkaan kipua hakutulosten kärkipäähän yhdellä postauksella, muutamalla mainoksella tai edes parhaimmalla loitsulla. Jotta Google näkyvyys saadaan nousuun, on järkevää laatia suunnitelma ja ottaa toteuttamiseen mukaan joku, joka tuntee Googlen kuin omat taskunsa. Meidän tiimin Google-velho on ehdottomasti Jere Hyvönen. Kaipaatko lisää vilinää verkkosivuillesi? Soita Jerelle numeroon 0400742623!


1. Tunnista relevantit hakusanat


Google kehittyy jatkuvasti fiksummaksi. Tästä syystä hakusanojen piilottaminen verkkosivuille on täysin turhaa näinä päivinä – hakusanat on mietittävä sen mukaan, että ne aidosti liittyvät sivuston sisältöön. Kun kohderyhmäsi surffailee Googlessa etsien tietyillä hakusanoilla, on sinun tärkeää tunnistaa nämä hakusanat ja napata juuri ne mukaan hakukoneoptimointiin. Tätä prosessia kutsutaan avainsanatutkimukseksi. Kun kohderyhmän suosimat hakusanat tunnistetaan ja niitä pystytään hyödyntämään optimoinnissa, nousee Google näkyvyys taatusti.


Tärkeää on nimenomaan relevanttien hakusanojen tunnistaminen. Suosituimmat hakusanat kilpailevat surffailijoiden huomiosta, jolloin saat mitä luultavimmin tuloksellisempaa näkyvyyttä sellaisilla hakusanoilla, jotka eivät löydy ihan jokaisen yrityksen hakukoneoptimoinnista. Tämän lisäksi epärelevantit hakusanat ohjaavat sivustollesi sellaisia kävijöitä, joita sisältösi ei todellisuudessa kiinnosta – ja tästähän ei mitään hyötyä sinulle ole.


Kiristyneiden tietoturvavaatimusten vuoksi optimoinnin tueksi kannattaa ottaa käyttöön Google Search Console, joka näyttää sinulle sivustosi hakukoneen silmin ja kertoo, kuinka sivustosi Google näkyvyys lähtee parhaimmalla tavalla nousuun.


2. Linkitä sivuillesi video jos toinenkin


Kun kävijät viihtyvät tovin sisältösi parissa, arvostaa myös Google sinua enemmän. Google näkyvyys on riippuvainen sivustosi sisällöstä: laadukas, aktiivisesti päivitetty sisältö saa Googlen suorastaan rakastumaan!


Millaista sisältöä kävijät haluavat nähdä? Tämähän tietysti riippuu täysin kohderyhmästä ja siitä, mitä sinulla on tarjottavaa, mutta tällä hetkellä internetiä valloittaa videot. Kaikista näppärin tapa videomateriaalin lisäämiseen on YouTubeen ladattu video, joka linkitetään sivustolle. Kuulostaako simppeliltä? Tavallaan se onkin sitä! Videomateriaalin luominen on kuitenkin monelle markkinoijalle kompastuskivi, jonka vuoksi koko homma jää tekemättä. Kääntöpuolena tilanteessa on se, että sinun on tällöin helpompi saada oma videosi esille.


Onko videomatskun tuottaminen kompastuskivi myös sinulle? Ei hätää, et ole ainoa! Sitä varten Bazar Helsinki on täällä tuottamassa laadukasta sisältöä kaikenlaiseen tarpeeseen.


3. Huomioi responsiivisuus ja latausnopeus


Hyvä Google näkyvyys on helpompi saavuttaa silloin, kun sivusto on tehty responsiiviseksi. Responsiivisuus tarkoittaa käytettävän laitteen mukaan skaalautuvaa sivustoa. Google haluaa suosia mobiiliystävällisiä sivustoja ihan loogisesti siitäkin syystä, että mobiililaite on tänä päivänä yleisempi väline hakukonesurffailuun kuin pöytäkone.


Responsiivisuuden lisäksi kannattaa huomioida sivuston latausnopeus. Tähän nopeuteen vaikuttavat muun muassa kuvien koko ja formaatti – jos kuvat latautuvat tuhottoman hitaasti, voi Google näkyvyys kokea kolauksen. Hitaasti latautuvat kuvat vaikuttavat käyttäjäkokemukseen, joka puolestaan vaikuttaa kävijöiden käyttäytymiseen ja sitä kautta Googlen mielipiteeseen sekä sijoitukseen hakutuloksissa.


4. Kannusta kävijöitä kommentoimaan


Google näkyvyys lähtee kasvuun myös vuorovaikutuksesta: esimerkiksi blogitekstiin saadut kommentit tuovat tehoa näkyvyysjahtiin. On tärkeää ohjata kävijöitä sivustolta yrityksen sosiaalisen median kanavien pariin, mutta etenkään blogien ei tulisi täysin heittää kommentointimahdollisuutta unholaan.


Kävijää kannattaakin kannustaa kommentoimaan erilaisten kysymysten avulla. Mikä on sinun suosikkituotteesi X:n valikoimasta? Piditkö postauksesta? Mistä aiheesta haluaisit kuulla seuraavaksi? Osallistaminen on kaiken A ja O. Ole kiinnostunut kävijän mielipiteestä, niin hänkin on kiinnostuneempi siitä, mitä sinulla on sanottavaa.


5. Ohjaa kävijöitä sivuillesi muualta


Tästä loistavana esimerkkinä YouTubeen ladatun videon linkittäminen sivustolle. Ulkoiset linkit tekevät terää hakukoneoptimoinnille, kokeile vaikka! Mieleesi saattoi ehkä juolahtaa ajatus linkkien spämmäämisestä oikein urakalla, mutta se idea kannattaa haudata. Google haistaa törkytoiminnan kaukaa, eikä taatusti päästä sinua hyville sijoituksille.


Aivan kuten hakusanojen tulee olla relevantteja, myös linkkien on syytä liittyä tiiviisti sivustolla käsiteltävään aiheeseen. Laadukas sisältö pitää sinut pinnalla pitkään, kun taas huolimattomasti huijattu kontentti voi käyttää sinut huipulla, mutta viedä takaisin pohjaan aivan yhtä nopeasti.


Bazar Helsinki kätkee kaikki digimarkkinoinnin palvelut yhden katon alle


You name it, we do it. Bazar Helsinki ei ole perinteinen mainostoimisto, vaan maksat ainoastaan työpanoksesta jota kulloinkin tarvitset. Kaipaako yrityksesi Google näkyvyys hitusen lisää potkua? Älä anna kilpailijasi viedä paikkaasi Googlen kärjestä! Lue, miksi valita meidät ja ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella jo tänään.

22 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Comments


Ota yhteyttä

Kiitos! Viestisi on lähetetty

bottom of page